KAPSUŁA CZASU

Kapsuły czasu zwykle tworzy się i ukrywa podczas ważnych wydarzeń. Zakończenie półrocza bez wstąpienia jest takim momentem. Uczniowie mogą zapisać swoje wspomnienia lub postanowienia dotyczące kolejnego okresu nauki szkolnej. Od Waszej umowy zależeć będzie kiedy wykopiecie kapsułę! My postanowiłyśmy ukryć ją w doniczce, w której został posadzony hiacynt. Kiedy kwiat przekwitnie – będzie to dla nas znak, że czas zweryfikować swoje postanowienia ukryte w klasowej kapsule czasu.

KATEGORYZOWANIE

Miniklamerki świetnie sprawdzą się jako pomoc dydaktyczna dla uczniów. Każde dziecko otrzymuje 3 lub 4 klamerki oraz kartę pracy  z wyrazami/ wynikami/ zdaniami, które należy skategoryzować wycinając i spinając je ze sobą. To również ciekawa i bezstresowa forma sprawdzenia wiedzy 🙂

W przypadku tej karty pracy uczeń po otrzymaniu klamerek od nauczyciela sam definiuje kolory poszczególnych części mowy. Koloruje klamerki, a następnie kategoryzuje wyrazy.

PRANIE EDUKACYJNE

Pranie edukacyjne to super patent na zapamiętywanie. W przestrzeni sali na białych kartkach/szablonach koszulek lub innych elementach garderoby zapisujemy to, co chcemy zapamiętać, następnie ”pranie” zawieszamy na sznurku.
W ubiegłym roku często wieszałyśmy z uczniami „pranie ortograficzne”, teraz przyszedł czas na tabliczkę mnożenia oraz wyrazy zapisane  w języku angielskim (w miarę możliwości staramy się by kształt prania odpowiadał znaczeniu wyrazu).

APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY

Apteczka pierwszej pomocy w razie problemu to pomoc dydaktyczna, którą możemy wykorzystać w wielu sytuacjach. Pudełko umieszczamy w miejscu dostępnym dla wszystkich uczniów, tak by każdy mógł z niej skorzystać w razie potrzeby. Co my umieścimy w prezentowanej apteczne? Patenty na radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych: plasterki na silne emocje i koła ratunkowe.
W swojej praktyce stworzyłyśmy wiele apteczek, jednak w pamięci najbardziej zapadła nam POLONISTYCZNA. Umieściłyśmy w niej najważniejsze reguły ORTOGRAFICZNE.