Marzy Ci się aktywna grupa, która z entuzjazmem podchodzi do codziennych klasowych aktywności? Masz wrażenie, że choćbyś stawał/a na głowie, Twoi Uczniowie i tak bardzo szybko się nudzą i nie mają ochoty na aktywne uczestnictwo w zajęciach? Zastanawiasz się co jeszcze możesz im zaproponować, by lekcje były dla nich atrakcyjne, a tym samym wynieśli z nich jeszcze więcej? Mamy dla Ciebie kilka niebanalnych propozycji, dzięki którym podkręcisz zajęcia i zaktywizujesz klasę.

Aktywność w klasie jest ważna z wielu powodów. Przede wszystkim pomaga w zdobywaniu i utrzymywaniu uwagi uczniów, co pozwala na lepsze zrozumienie materiału. Dodatkowo, aktywność w klasie umożliwia uczniom współpracę i wymianę pomysłów, co może prowadzić do lepszego zapamiętania informacji. Ponadto, aktywność w klasie może pomóc w rozwijaniu umiejętności interpersonalnych i miękkich, takich jak komunikacja, współpraca i rozwiązywanie problemów. Wreszcie, zajęcia, w których uczniowie biorą aktywny udział, są po prostu bardziej interesujące i angażujące, co może przyczynić się do większej motywacji i chęci do nauki.

JAKIE SĄ NASZE PATENTY?

Przedstawimy Ci trzy patenty, które u nas sprawdzają się fenomenalnie! Mamy nadzieję, że zainspirują Cię one do wprowadzenia rozwiązań, które zachęcą uczniów do aktywnego uczestnictwa w zajęciach.

WSKAŹNIKI ZMIANY AKTYWNOŚCI

Na zajęciach lekcyjnych staramy się maksymalnie różnicować aktywności, które proponujemy uczniom. Wskaźniki zmiany aktywności pomagają uczniom nadążyć za tempem lekcji, a także pozwalają na indywidualizację tempa i zadań, gdyż mogą służyć do oznaczenia aktywności, którą w tym czasie wykonuje uczeń. Jak to działa? Wyznaczamy Uczniom 3 zadania do wykonania. Każde z nich oznaczamy innym kolorem. Informujemy uczniów o tym, które zadanie powinni teraz wykonywać poprzez podniesienie odpowiedniej etykiety (ręki).

TOKENY MÓWCY 

To materiał, który wykorzystujemy, by zaktywizować naszych Uczniów. Nauczyciel może przekazać token Uczniowi, który w danym momencie zabiera głos. Pomoże to również na zachowanie dyscypliny wypowiedzi w klasie.  Tokeny można również umieścić pod krzesłem lub rozdać wszystkim Uczniom na początku zajęć. Nauczyciel może wówczas kierować pytania lub zadania tylko do posiadaczy tokenów w danym kolorze. Może również moderować dyskusję między posiadaczami tokenów danego koloru.

PRACA WARTA UWIECZNIENIA

Ten patent pomaga nam zmotywować i zaktywizować uczniów poprzez wzbudzenie w nich jakże ważnego poczucia dumy z wykonanej pracy. Uczniowie sami nagradzają swoją pracę poprzez oznaczenie jej znacznikiem „praca warta uwiecznienia”. Jeśli nauczyciel ma takie możliwości, oznaczona praca zostaje sfotografowana i udostępniona na klasowej grupie lub wywieszona w klasowej galerii. Poczucie własnej wartości i motywacja wewnętrzna rosną natychmiastowo!

Więcej tego typu materiałów (oraz te, które omówiłyśmy powyżej) pokażemy w ramach naszych corocznych spotkań FERYJNEJ AKADEMII KREATYWNEGO NAUCZYCIELA! 

Stawiamy na konkretne umiejętności i pomysły, które zaprezentujemy podczas modułów.

Udział w Akademii to wspaniała okazja do wymiany doświadczeń i pomysłów z innymi nauczycielami, którzy tak jak Ty chcą stale się rozwijać i doskonalić swoje umiejętności. Dołącz do nas już teraz i zobacz, jak wiele możesz zyskać dzięki udziale w Feryjnej Akademii Kreatywnego Nauczyciela.

UWAGA: CZYTELNICY BLOGA OTRZYMUJĄ KOD RABATOWY -15% NA KAŻDY WARIANT AKADEMII.

W KOSZYKU WPISZ KOD: BLOG