Za pasem majówka, a po niej, przynajmniej dla niektórych, krótki powrót do szkoły przed weekendem, które zazwyczaj ciężko zagospodarować. Co będzie najlepsze na ten okres? Formy przestrzenne!

PROPOZYCJA PIERWSZA: LAPBOOK

Ta klasyczna już forma świetnie się sprawdzi podczas powtórzenia lub przedstawienia najważniejszych informacji na temat Świąt Majowych. W środku teczki, która będzie naszym lapbookiem, proponujemy umieścić:

  • trzy koperty, każda z nagłówkiem danej daty: 1, 2, 3 maja. W kopertach trzymamy informacje na temat danego dnia – co to za święto, jaka symbolika i historia mu towarzyszą. Informacje z kopert wyciągamy, mieszamy, a następnie na nowo kategoryzujemy.
  • wklejka z historycznymi stolicami Polski – stolice ustawiamy w porządku chronologicznym.
  • quiz o Polsce
  • wklejka “Symbole Narodowe” – uczniowie wyciągają dany symbol i podają wszystkie znane im informacje na jego temat.

PROPOZYCJA DRUGA: FLAPBOOK

To mniejszy i bardziej poręczny brat lapbooka: forma, która polega na połączeniu ze sobą kartek nachodzących na siebie w taki sposób, by widoczne były nagłówki. Po odsłonięciu wybranej sekcji przeczytamy więcej o wybranym święcie. Flapbooki możemy wklejać do zeszytu – wtedy zyskują drugie życie jako przestrzenna notatka.

PROPOZYCJA TRZECIA: WYZWANIE MAJÓWKOWE

Zadania domowe na Majówkę?! Już widzimy to oburzenie wszystkich zainteresowanych 😉 Proponujemy zatem coś, co zachęci do aktywności, kreatywności i nie pozwoli na nudę tym, którzy nie mają planów wyjazdowych. A może wykonacie zadania wspólnie, na zajęciach? Wyzwania mają ciekawą formę: kartkę A4 ułożoną w poziomie składamy na pół i przecinamy, a następnie tworzymy harmonijkę. Możemy również nie przecinać – powstanie dwustronna książeczka, którą można ze sobą zabrać nawet na majówkowe wypady. Jakie aktywności zaproponować uczniom?

  • kodowane wiadomości (użyj np. szyfrów harcerskich)
  • wymyśl pracę swoich marzeń
  • Wyjdź na spacer i policz ile flag zauważysz po drodze. Na jakich budynkach zawieszone są flagi?
  • Konstytucja to dokument, w którym znajdują się, między innymi, prawa i obowiązki obywateli. Gdybyś miał/a taką możliwość, jakie prawo i jaki obowiązek wprowadziłbyś/łabyś?