Naszym patentem jest Gramatyczna Apteczka Pierwszej Pomocy!

JAK JĄ WYKONAĆ?

Poproś uczniów o przyniesienie dowolnego pudełka – my postawiłyśmy na pudełko po herbacie.

Do pudełka uczniowie wkładają pomoce dydaktyczne, które od tej pory mogą wykorzystywać na każdych zajęciach gramatycznych, np. gdy mają wątpliwości co do danej części mowy lub gdy chcą poćwiczyć i przypomnieć sobie kluczowe zagadnienia.

Co proponujemy umieścić w indywidualnych apteczkach uczniów?

– mini-notatki (pigułki wiedzy), na których znajdują się najważniejsze informacje o danej części mowy

– materiał do szybkiej powtórki, np kategoryzowanie lub gra typu memory czy ja mam-kto ma

– qr kody, pod którymi uczniowie znajdą odpowiedź na najczęściej pojawiające się pytania (np na jakie pytania odpowiadają dane części mowy)

Dobrym pomysłem jest również wspólne stworzenie klasowej gramatycznej apteczki pierwszej pomocy – może ona być dostępna w klasie podczas zajęć gramatycznych, by każdy uczeń miał możliwość skorzystania z pomocy, które znajdują się w środku.

Jeśli spodobał Ci się nasz gotowy materiał, informujemy, że znajdziesz go aktualnie w bogatym zestawie materiałów EDUFOLDER GRAMATYKA!