Zbliża się czas podsumowań półrocza. Zastanawiasz się jak zrobić to w nieszablonowy sposób? Szukasz gotowych pomysłów i materiałów? Zapraszamy do lektury 🙂
![](https://blog.edukreatywne.pl/wp-content/uploads/2024/01/KOLAZE-1024x724.jpg)
DOKONAJCIE SAMOOCENY
Podsumowanie półrocza to idealny czas na dokonanie samooceny. My postawiłyśmy na myślograficzne karty pracy, które pomogą Uczniom kompleksowo spojrzeć na swoje dokonania. Zapytałyśmy naszych podopiecznych miedzy innymi o ich największe sukcesy, wyzwania, czego się najchętniej uczą, co im przeszkadza w nauce. Znalazło się również miejsce na samoocenę punktową, ale nie jest ona głównym zadaniem Ucznia. Wierzymy, że to również świetny moment, by umożliwić podopiecznym zadanie nam dowolnego pytania.
![](https://blog.edukreatywne.pl/wp-content/uploads/2024/01/1-1024x576.jpg)
PODSUMUJCIE SUKCESY
Doceniajcie nawet najmniejsze sukcesy! Karta MOJE SUKCESY W TYM PÓŁROCZU jest dla nas punktem obowiązkowym. I wcale nie jest to zadanie proste – Uczniowie mają z tym nie lada kłopot. Jednak chcemy, by świadomość procesu uczenia się nie polegała tylko na dostrzeganiu trudności, ale też pozytywnych aspektów i dokonań, co pomaga utrzymać motywację. Poza tym, proponujemy przeprowadzenie escape roomu NA TROPIE NASZYCH SUKCESÓW, który pomoże Uczniom w sposób swobodny rozmawiać o dokonaniach z zeszłego półrocza.
![](https://blog.edukreatywne.pl/wp-content/uploads/2024/01/2-1024x576.jpg)
OCENA ZACHOWANIA
To temat, który spędza sen z powiek każdemu z nas! To niezwykle trudne zadanie i wszyscy nasi obserwujący zgodnie potwierdzają w komentarzach, że jest to dla Nich udręka. Jak ułatwić sobie zadanie? Postawić na samoocenę i regularnie wypełniane arkusze oceny! Przenieśmy część odpowiedzialności za ocenę zachowania na Uczniów. Arkusze samooceny były opracowywane przez nas latami i oczywiście muszą być zgodne z dokumentacją szkolną. Jednak stawiamy na uniwersalne wytyczne, które według nas powinny być kluczowe przy ocenie zachowania (stosowanie się do zasad, aktywność, gotowość do pomocy, koleżeńska postawa, znajomość swoich mocnych i słabych stron, chęć poszerzania swojej wiedzy i umiejętności…). Zawsze pytamy również o zdanie wszystkich nauczycieli pracujących z daną klasą oraz rodziców i opiekunów Uczniów.
![](https://blog.edukreatywne.pl/wp-content/uploads/2024/01/3-1024x576.jpg)
Jeśli zainteresowały Cię widoczne we wpisie materiały, zachęcamy do zapoznania się z webinarem OCENA – DROGOWSKAZ, NIE CEL. W ramach szkolenia otrzymasz ponad 100 stron materiałów szkoleniowych (w tym widoczne powyżej arkusze)
Comments are closed