Kiedy na początku naszej przygody z Albikem, rozmawiałyśmy o jego zastosowaniach, widziałyśmy w nim przede wszystkim kompana zabaw dla naszych dzieci i nie pomyliłyśmy się. W krótkim czasie stał się ich nieodłącznym towarzyszem. Jeździmy wspólnie na zakupy i do dziadków, zabieramy go do biura. Każda z nas posiada inne książki (kompatybilne z piórem) i co piątek rotujemy nimi pomiędzy naszymi maluchami, dając im tym samym poczucie świeżości.

Wiecie co  jest najfajniejsze? Nasze dzieci (nie potrafiące czytać) CZYTAJĄ. Wystarczy skierować pióro pionowo w dowolne miejsce książki  i wtedy dzieje się magia – Albik czyta, śpiewa, opowiada… wzbudza ogromne zainteresowanie! Wydaje różne dźwięki (np. odgłosy zwierząt i pojazdów mechanicznych). Umożliwia również rozwiązywanie quizów. 

Nie byłybyśmy sobą, gdybyśmy nie spojrzały na  Albika od „drugiej strony” – tej nauczycielskiej. 
Chciałybyśmy podzielić się z Wami naszymi pomysłami na wykorzystanie pióra w przedszkolu i szkole podstawowej. 

Nasze pomoce przygotowujemy na kilka sposobów. 

  • Samosprawdzające się karty pracy. Uczeń rozwiązuje zadania następnie wysłuchuje jak powinny brzmieć poprawne odpowiedzi. Tym samym weryfikuje błędy, poprawia je i.. zapamiętuje.
  • Memory. Oddajmy uczniom stery i pozwólmy przygotować memory samodzielnie, naszym zdaniem taka metoda nauki świetnie sprawdzi się podczas nauki słówek. 
  • Klasowe zasady. Mamy na nie kilka pomysłów, podzielmy się z Wami dwoma – naszym zdaniem – najtrafniejszymi. Pierwszy – nauczyciel wraz z uczniami tworzą plakat zawierający klasowe zasady, następnie uczniowie głosowo zobowiązują się do ich przestrzegania (ta metoda świetnie sprawdzi się podczas odwoływania do obowiązujących zasad). Drugi – uczniowie wspólnie nagrywają treść klasowych zasad, następnie zakodowaną naklejkę umieszczają na honorowym miejscu. Kiedy zachodzi taka potrzeba przy użyciu magicznego pióra odczytują je. 
  • Słuchowiska. Nasi uczniowie piszą bardzo ciekawe opowiadania. Długo zastanawiałyśmy się w jaki sposób ich docenić, a co dalej zachęcić pozostałych uczniów do ich przeczytania. Już nie musimy, bowiem Albik zrobi to za nas! Pozostaje pytanie, kto zostanie lektorem? Proponujemy, aby uczniowie słuchali opowiadań swoich kolegów podczas przerw śródlekcyjnych.
  • Informacja zwrotna. Wersja pierwsza – nauczyciel nagrywa kilka uniwersalnych wiadomości dla swoich uczniów. Zamiast komentarza na forum klasy umieszcza naklejkę z kodem (takie naklejki często umieszczamy na kolorowych bilecikach). Uczeń odsłuchuje wiadomość w dogodnym dla niego czasie, następnie zwraca nauczycielowi bilecik, by ten mógł wykorzystać go ponownie. Wersja druga – mniej ekonomiczna, bowiem naklejkę z kodem wykorzystamy tylko raz – nauczyciel nagrywa indywidualną, spersonalizowaną informację zwrotną dla ucznia (dotyczącą sprawdzianu, kartkówki, etc.). Podpowiadamy, że to świetny sposób na przekazanie podopiecznym proponowanej oceny śródrocznej. 
  • Cytaty z lektur obowiązkowych. Zadanie ucznia polega na dopasowaniu naklejki do odpowiedniej książki.
  • Gazetki tematyczne z naklejkami. Taka forma pozwoli uczniowi zgłębić interesują go temat, bez drukowania wielu stron tekstu, który zainteresuje nielicznych.
  • Biblioteka szkolna. Proponujemy, aby przygotować wystawkę polecanych książek wraz z  dedykowanymi im naklejkami. Dzięki temu uczniowie mogą  odsłuchać krótką recenzję lub poznać podstawowe informacje na temat danej książki.
  • Pomoc wizualna w klasie przedmiotowej np. dajmy na to cykl rozwoju żaby – naklejka obok ze stworzonym przez uczniów i nagranym opisem.
  • Cała sala może stać się wirtualną książką.  Przykładasz Albika do naklejki umieszczonej na konkretnym przedmiocie, a on przedstawia ci jego definicję lub podpowiada jak jego nazwa brzmi w języku obcym.

W/w pomoce przygotowujemy przy użyciu naklejek do nagrywania. Jeden zestaw za ok 25zł umożliwia nam stworzenie aż 108 nagrań. Naklejki można wykorzystać kilka razy – gdy nie oderwiemy ikony nagrywania, to zawsze możemy nagranie nadpisać. Jeśli umieścimy naklejki „na stałe” w zeszytach uczniów będziemy mogli nagrywać informacje zwrotne/instrukcje/etc. wielokrotnie. 

Pióro Albik w dowolnym momencie może stać się odtwarzaczem mp3, który przyda się na niemal każdej lekcji jeżyka obcego (i nie tylko). Wystarczy wgrać na niego niezbędne dźwięki. 

Nie możemy zapominać o produktach, które są dostępne w sklepie i również świetnie sprawdzą się podczas zajęć indywidualnych lub w małych grupach. 

Wśród tych, na które my zwróciłyśmy uwagę znajdują się kolejno:

-ATLAS ŚWIATA (kontynenty i oceany nie będą miały tajemnicy przez Waszymi uczniami!)

-UCZ SIĘ ANGIELSKIEGO (poszerzamy słownictwo z native speakerami) – świetny przerywnik podczas zajęć dodatkowych, forma dodatkowego zajęcia dla uczniów, którzy skończyli zadania szybciej niż reszta klasy/grupy 
-MOJE PIERWSZE LITERKI//CYFERKI//KSZTAŁTY I KOLORY (zastosowanie widzimy podczas zajęć indywidualnych w przedszkolu lub podczas lekcji wyrównawczych)

-CIAŁO CZŁOWIEKA (must have na niejednej lekcji przyrody).

Pióro wystarczy kupić raz, posłuży nam do WSZYSTKICH książek z oferty @czytajzalbikiem
Podpowiadamy, że idealnie sprawdzi się również  jako prezent.

Znacie Albika? Jakie części macie w domu/szkole? Która to TA ULUBIONA?  Podzielcie się z nami opiniami w komentarzu!