Czy wyobrażacie sobie, że Wasi uczniowie (niezależnie od wieku) otrzymają od Was prezent z okazji zakończenia roku szkolnego w postaci KLOCKÓW? Ale jak to? Po co? Kto za to zapłaci??
Poniżej przedstawimy Wam patent na prezent, który zmieści się w nauczycielskim budżecie (około 2 zł na ucznia) i miło zaskoczy Waszych uczniów. Dodatkowo, odpowiada na obawy, które często wyrażacie w swoich komentarzach na naszym Facebooku:
“Po co uczniowi ten prezent, skoro zaraz wyląduje w koszu??”
Jesteśmy pewne, że ten upominek tak nie skończy!
Tym upominkiem jest dowolna torebka (my użyłyśmy celofanowych rożków, ale możecie wybrać wersję eko i wykorzystać np. papierowe torebki śniadaniowe) z dedykowaną etykietą (u nas tekst “razem możemy zbudować coś wielkiego”) i … kilkoma klockami konstrukcyjnymi!
Całą torbę klocków udało nam się kupić w Pepco za 30 zł. Jest ich ponad 100, więc spokojnie starczy dla całej klasy, gdyż jeden uczeń otrzymuje ok 4-5 klocków (można więcej lub mniej, to nie ma większego znaczenia). Oczywiście możecie wykorzystać jakiekolwiek klocki, które mieszczą się w Waszym budżecie i spodobają się Waszej klasie.
Klocki pakujemy w paczuszki dla uczniów, dodajemy etykietkę z motywem (takie etykiety otrzymali uczestnicy szkolenia JAK ZAKOŃCZYĆ ROK SZKOLNY, ale oczywiście możecie zrobić je samodzielnie) i rozdajemy uczniom na zakończenie roku. Cała zabawa dopiero się rozpoczyna!
Zaraz zaraz, jaka zabawa? Co takiego świetnego można zbudować z 4 klocków? Czy uczniowie docenią taki prezent?
I tutaj wchodzicie Wy: mamy okazję, by przekazać uczniom, że samodzielnie nie są w stanie zbudować czegoś wielkiego. Ale jeśli połączą swoje “klocki”, to zyskają wiele: wspólny zasób “budulca”, dobrą zabawę i świetne rezultaty. Coś, czego nie byliby w stanie osiągnąć, wykorzystując tylko swoje zasoby.
To metafora, która ma szansę trafić do młodego człowieka i przyczynić się do lepszego zrozumienia idei klasowej wspólnoty, potrzeby współpracy i współdziałania dla dobra zespołu.
Comments are closed