Lekcje na świeżym powietrzu to fenomenalny pomysł, gdy ciężko skupić się w klasie, a piękna pogoda za oknem nie motywuje do pracy, gdyż wszystko o czym myślimy to perspektywa zakończenia zajęć i skorzystania z miłej aury na zewnątrz.

Dodatkowo, jak słusznie podajecie w formularzu zapisu do akcji, sala lekcyjna wcale nie jest najlepszym miejscem do nauki.

Wyjdźmy więc na szkolne boisko, plac zabaw, do parku czy na spacer! Ale zaraz – pojawia się podstawowy problem: czy taka lekcja będzie równie efektywna? Czy uczniowie nie potraktują takiej aktywności jakby “mieli wolne”? Co zrobić, aby mieć pewność, że osiągniemy założone cele dydaktyczne? 

Mamy na to patenty!

Po pierwsze, zadbaj o odpowiednią motywację i jasno postaw wymagania dotyczące zajęć i tego, co mamy podczas nich osiągnąć.

Podczas TYGODNIA UCZENIA SIĘ POZA SZKOLNĄ ŁAWKĄ może Ci w tym pomóc paszport, który możesz wykorzystać na wiele sposobów.

POMYSŁ 1:

Na paszporcie umieściłyśmy dni tygodnia oraz po trzy odznaki do każdego dnia.

Pod dniem tygodnia zapisujemy datę oraz temat zajęć (jeśli jest taka potrzeba). W odznakach zapisujemy cele, które mamy do osiągnięcia na lekcji przeprowadzonej w terenie, np. 3 różne aktywności – przeczytanie tekstu, odpowiedź na pytania i burza mózgów. Uczniowie samodzielnie monitorują co już udało im się wykonać i zaznaczają w paszporcie poprzez pokolorowanie odznaki. Dzięki paszportowi na zajęciach panuje porządek, a my, nauczyciele, szybko możemy zweryfikować na jakim etapie pracy są nasi uczniowie.

POMYSŁ 2:

Jeśli uda Ci się zaprosić więcej nauczycieli do udziału w akcji TYDZIEŃ UCZENIA SIĘ POZA SZKOLNĄ ŁAWKĄ, każda odznaka może symbolizować zajęcia, które odbyły się na świeżym powietrzu. My zakładamy, że uda się zrealizować trzy jednostki lekcyjne dziennie, ale w Twoim przypadku może to być inna ilość – tak, by była możliwa do zrealizowania.

POMYSŁ 3:

Paszport może być wyzwaniem dla ucznia, by w trakcie trwania TYGODNIA UCZENIA SIĘ POZA SZKOLNĄ ŁAWKĄ codziennie uczył się (brał udział w zajęciach, czytał, dowiedział się czegoś nowego) w trzech różnych miejscach  (np. sklep, boisko, korytarz szkolny, kuchnia…). Dzięki temu uczniowie będą mieli okazję na własnej skórze przekonać się, że uczyć się można wszędzie.

Spodobał Ci się ten materiał? Mamy nadzieję, że stworzycie swoje materiały już niedługo, podczas obchodów TYGODNIA UCZENIA SIĘ POZA SZKOLNĄ ŁAWKĄ! Koniecznie podzielcie się z nami zdjęciami realizacji 😉

Jeśli spodobał Ci się nasz gotowy materiał, informujemy, że znajdziesz go wśród materiałów szkoleniowych w przedpremierowym szkoleniu online UCZENIE SIĘ POZASZKOLNĄ ŁAWKĄ