Czytanie lektur szkolnych nie musi być obowiązkiem, który zniechęca uczniów! W naszej klasie wprowadzamy angażujące narzędzie – termometr czytelniczy, które pomoże dzieciom śledzić swoje postępy i zmotywuje je do regularnego czytania.
Jutro nasi uczniowie wypożyczą lekturę „Jak Wojtek został strażakiem” Czesława Janczarskiego. Aby ułatwić im monitorowanie postępów, każde dziecko otrzyma dwa termometry czytelnicze – jeden do uzupełniania w domu, a drugi w klasie. Dzięki temu na bieżąco będą mogły zaznaczać, ile stron już przeczytały. To nie tylko świetny sposób na samodzielne śledzenie postępów, ale także cenne narzędzie dla nauczyciela, który może dostosować tempo omawiania książki do realnych możliwości klasy.




📚 Jak działa termometr czytelniczy?
- Po każdej sesji czytania dziecko zaznacza na termometrze, ile stron udało mu się przeczytać.
- Jeden termometr uzupełnia w domu, drugi w szkole – to pozwala śledzić różnice w czytaniu indywidualnym i w grupie.
- Nauczyciel analizuje postępy i dostosowuje tempo pracy nad lekturą.
- Wspólne uzupełnianie termometrów może stać się okazją do rozmów o książce i wymiany wrażeń.
Planujemy rozpocząć omawianie książki za około dwa tygodnie, ale dokładny termin zależy od tempa czytania uczniów. Dlatego zachęcamy rodziców do wspólnego czytania oraz motywowania dzieci do systematycznego zaznaczania postępów. Wspólnie możemy sprawić, że czytanie stanie się fascynującą przygodą!
📥 Pobierz termometr czytelniczy! Aby wdrożyć ten pomysł również w swojej klasie lub w domu, pobierz gotowy materiał: Termometr czytelniczy – Jak Wojtek został strażakiem.
Comments are closed